sofab

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

Allt kommer ifrån hjärtat

Av Tete Dedu - 31 oktober 2013 22:54

Har ni känt någon gång att det inte går att sluta gråta? 

Att det känns som att hjärtat går isönder av sorg, och att hjärnan går i sönder av att man har gråtit för mycket? 


Jag har känt så många gånger. 

Inte jättemånga, men många. 


Jag brukar vara stark. 

Om jag har ramlat med cyklen och skrapat upp mina ben och armar, då kan jag hålla in tårarna. 

Jag vet att jag kommer att bli bra endå. Det kommer bara göra ont ibland och det värsta som kan hände är ett ärr. 

Om jag har fått en stenhård boll i huvudet av klassens bästa fotbollsspelare kan jag hålla in tårarna. 

Jag vill inte att hen ska känna att hen skadade mig. 

Jag vill att alla ska vara lyckliga. 


Jag kommer ihåg den gången, för ett år sedan. 

Vi hade en tjej i våran klass. Hon var ofta borta den sista terminen. Hon grät ofta när hon var i skolan. 

Hon vågade inte prata med någon om det. Hon förlorade alla sina vänner. 

Alla undrade vad som hände henne, hon såg inte ut att vara ok. 

Jag var hennes vän, inte såhär jättebra. Men vi brukade vara i skolan. 

Jag och hennes vänner frågade om läraren visste vad som hade hänt henne. Hon nekade på huvudet och sa nej och sa åt oss att ta hand om henne när hon var i skolan. 

Vi stod upp för henne, i början. Men sen började vi tröttna. Hon berättade inget. Hon litade inte på oss. Vi kände att hon inte ville ha oss som vän. 

En tjej visste en del av vad som hade hänt. För att deras småsyskon gick i samma klass.

Hon mådde inte bra för att något hade hänt henne hemma. Det var något problem hemma. 

Alla undrade vad, men ingen visste. Vi fick aldrig reda på något. 


Idag, ett år efter. Vet vi ingenting heller. 

Vi har gett upp. Det enda vi gör är att tänka om det ibland.

Vissa dagar har vi glömt bort henne helt. Vissa andra dagar tänker jag på henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tete Dedu - 27 november 2013 19:55

Hej hej, har skaffat en ny bloggis.  Har inte haft denna alls länge, men det känns skumt med att ha en privat blogg med massa läsare för att bloggen kommer ut på bloggplatsen massor med gånger..  'nyligen inloggade' 'nya inlägg' osv..    Har ...

Av Tete Dedu - 22 november 2013 20:30

Skit dag alltså..  Mådde inte bra så gick hem från skolan runt 12 tiden. Hade typ 40 graders feber då..  Sen så sov jag typ hela tiden..    Mår alltid skit när jag har feber, inbillar mig massa saker.  Som att golvet var hårt som sten och a...

Av Tete Dedu - 18 november 2013 17:50


Chill daaaagh!  Hade prov idag, easy peasy!  Skulle skriva en berättelse på engelska, så himla lätt! Engelska är helt klart det lättaste som finns, lär mig knappt något. Visst, kanske 3 nya ord på en vecka, alltid någonting iallafall..    Loo...

Av Tete Dedu - 17 november 2013 21:22

Imorgon är det skola igen. Fuck that shit ^^    Men iaf, idag var jag på väla.  Köpte nya hörlurar :'DDDDDD Samma modell som mina gamla  Men dessa som jag köpte FUNGERAR!    Yey för lajf då!  75 kr, ganska bra pris.   Men shit allts...

Presentation


Wanna be happy..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards